pondělí 26. srpna 2013

Mangold

Mangold je pro mnohé zelenina neznámá. Já jsem jej letos vysela poprvé a nyní konečně sklízím plody své práce.





Wikipedie o mangoldu říká:
Mangold je zelenina pocházející původně ze Středomoří. Tato rostlina obsahuje dostatek vitaminu C, který může klesnout neopatrným zpracováváním. Dále obsahuje vitamín A, B, E a minerální látky jako je například vápníkželezofosfordraslík a hořčík. Mangold je velmi účinný v prevenci nádorových onemocnění, posiluje nervový systém, pročisťuje krev a díky obsahu železa se doporučuje při chudokrevnosti. Jeho nevýhodou je, že může mít mírně projímavý účinek.

Mangold je často přirovnáván ke špenátu. Mangold je však mnohem cennější.



My si z mangoldu připravíme hned dva recepty, aby jsme mangold využili bezzbytkově.

Prvním z receptů jsou

Špagety s mangoldem.

Budeme potřebovat :
špagety
mangold
olivový olej
cibuli
česnek
sůl a pepř

Nejprve si připravíme mangold. Listy oddělíme od řapíku.


Krátce je spaříme ve vroucí vodě.


Poté prudce zchladíme ve studené vodě. Vymačkáme přebytečnou vodu a nakrájíme nadrobno.

Na pánev dáme rozehřát olivový olej, pak přidáme na jemno nakrájenou cibuli a česnek. Pak přidáme mangold. Dochutíme solí a pepřem.
Před podáváním promícháme s uvařenými špagetami. Já používám semolinové z Lidlu.




Oběd máme hotový.

Nyní si připravíme večeři.



Zapékaný mangold s cuketou, rajčaty a křepelčími vajíčky

Zbývající řapíky nakrájíme na menší kousky a dáme uvařit do měkka.



Po uvaření scedíme.

Dále budeme potřebovat:
olivový olej
cibuli
česnek
1 menší cuketu
rajčata
Davídkovo koření - Italské byliny
8 křepelčích vajec nebo 2 slepičí
sýr - já jsem použila Goudu

Na olivovém oleji zpěníme cibuli a česnek. Poté přidáme na kostičky nakrájenou cuketu a uvařené řapíky. Po chvíli přidáme na kousky nakrájená rajčata. Dochutíme solí, pepřem, kořením. kdo má doma, může přidat trochu smetany. Dusíme dokud se neodpaří voda. Poté do směsi vmícháme vajíčka ( já jsem použila 8 křepelčích )



 a hned dáme do zapékací misky.


Poté zapékáme cca 10 minut v troubě vyhřáté na 175 stupňů. Po 10 minutách ještě zasypeme nastrouhaným sýrem a dáme zpět do trouby na cca 10 minut.
Podáváme s chlebem.


Přeji dobrou chuť !











7 komentářů:

  1. Hmm, zkusit bych mohla.... tu variantu se slepičími vejci:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je mi jasné, že si skrz jednoho jídla pořizovat křepelky nebudeš :-). Každý není takový magor jak můj lišák .-) . Proto jsem do receptu uvedla i obvyklá slepičí.

      Vymazat
  2. Jani, koukám, že křepelky už snášejí !!!!! Já vařím z mangoldu špenát, je výborný .... Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za recepty, letos jsem mangold zasela a roste jako blázen. Ty špagety vypadají nádherně. Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, až zase něco vymyslím a nafotím, tak to sem šoupnu.

      Vymazat
  4. Vyzkoušela jsem oba recepty a byla to dobrota. Těším se na další inspiraci. Jindra

    OdpovědětVymazat