čtvrtek 15. listopadu 2012

Perníčky od Metelky

Každé pořádné vaření začíná nákupem - hlásá reklamní slogan.

Můj domácí slogan je jiný :

Každé pečení vánočního cukroví začíná perníčky !!!!!!

Receptů na perníčky je spousta a každý má svůj oblíbený - svůj "NEJ".

Já již několik let peču perníčky od Metelky.
Co je zač ta Metelka? Že jste o ní neslyšeli?
Metelka je uživatelka fóra emimino ( jak můj lišák trefně říká slepičárny ), která byla tak hodná, že se s širokou veřejností podělila o svůj domácí poklad .-) . Její perníčky nejen dobře chutnají, ale jsou i krásné na pohled - hladké a lesklé. Teď už konec vychvalování a pusťme se do práce.
Návod na perníčky naleznete zde:

http://www.emimino.cz/denicky/jak-udelat-dobre-pernicky-4024/

Já si dělám těsto několik dní dopředu. Krásně se tak rozvine chuť koření.

Pak jen stačí těsto vyválet a dát perníčkům požadovaný tvar.








o upečení perníčků nastává tak nejdelší a mnou nenáviděná práce - zdobení. Letos se do zdobení zapojila i malá lištička






Zdobící polevy spotřebovala rekordní množství :-)






Já jsem letos dělala perníčky jen pro nás, tak jsem to s tím zdobením  moc nepřeháněla .-)








A závěrem ještě jedna vychytávka pro ty, co se zdobením bílkovou polevou nejsou až tak kamarádi. Před nedávnem jsem se zmiňovala o úžasných udělátcích na sušenky  


Pokusila jsem se je použít i na perníčky - a hádejte co? Povedly se !

Jen je těsto třeba vyválet co nejtenčí, perníčky nabydou a ztratily by se kontury.


A zde po upečení.









Doufám, že se Vám letošní perníčky vydaří.








1 komentář:

  1. krásné perníčky, a ještě krásně nazdobené....
    to u mě je to naopak, zdobení mě baví, ale pečení bych neradši přenechala někomu jinému:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat