pátek 16. listopadu 2012

Ořechové pracny

Už naše babičky toto cukroví pekly. Pracny jsou prostě klasika a spousta lidí si bez nich vánoce nedokáže představit. Receptů na pracny je spousta a já jsem jich také několik vyzkoušela. Některé skončily naprostým fiaskem, pár jich bylo ucházejících chuťově - leč měly drobný nešvar - nešly vyklopit :-(  .
Naprostým favoritem se nakonec stal recept, o který se s vámi podělím. Těsto je chutné a jde nádherně vyklopit z formiček.

Těsto:
400 g hladké mouky
180 g cukr moučka
160 g ořechů
320 g másla
2 vejce
4 PL kakaa
1 ČL skořice

ČL - čajová lžička
PL - polévková lžíce

Těsto necháme uležet a poté plníme do formiček. Mi se nejlépe osvědčilo vymazávat formičky sádlem. Těsto se nelepí a jde krásně ven. Necháme lehce vychladnout a obalujeme v moučkovém cukru smíchaném s vanilkovým cukrem.













1 komentář:

  1. Hele, ty mi čteš myšlenky, zrovna dneska ráno, jsem se o těch "pracnách" bavila s tím tvým Lišákem,.... já je miluju .......Marki

    OdpovědětVymazat